Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Att mäta leveransservice

”icon” 14 Mar 2017 | Författare: Josephine Wibeck

Att mäta leveransservice

Rekommendation för mätning av leveransservice - från producent till konsument

Rätt leveransservice är en funktion av faktorer som parterna i varuflödeskedjan kommit överens om och konsumenternas förväntningar. Genom att mäta och jämföra leveransservicen med det som överenskommits mellan aktörerna kan prioriteringar göras för åtgärder med sikte på kontinuerliga förbättringar. 

Den här publikationen innehåller förslag till mått för uppföljning av leveransservicen. Syftet är att etablera en gemensam utgångspunkt för parternas mätning, informationsutbyte, utvärdering av prestationer samt insatser för att möjliggöra rätt leveransservice. Rätt leveransservice är en funktion av mängd, tid och kvalitet. Att mäta leveransservice, som är en rekommendation, har tagits fram i nära samarbete mellan dagligvarubranschens olika representanter. Initiativtagare är ECR Sverige.

”icon” Tillbaka    |     Till arkiv ”icon”

MISSA INGET

Insikter och nytta direkt i din mejlbox

Som prenumerant på vårt nyhetsbrev får du inspiration, tips och verktyg som förenklar din vardag. Håll koll på aktuella händelser i dagligvarubranschen och få erbjudanden om utbildningar, seminarier och events.

Namn
Din e-post

Jag samtycker till att ECR Sverige behandlar personuppgifter om mig i enlighet med deras integritetspolicy.

ECR Sverige
Västra Järnvägsgatan 15, 12 tr
111 91 Stockholm

© 2017,  ECR Sverige