Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Category Management Online

CatMan Online

Dagligvaruhandeln i Sverige har nu fullt ut tagit steget online i och med att konsumenterna i allt högre grad söker sig till kanalen. Tillväxten är hög och kanalen växer sig allt starkare, och de flesta är överens om att online är ett stort tillväxtområde.

Kanalen ställer nya krav på kategoriarbetet och skapar nya intressanta möjligheter, men påverkar även samarbetet mellan leverantör och handel. ECR Sveriges nya tvådagarsutbildning Category Management Online har tagits fram för att bringa klarhet i de frågeställningar som många i branschen har kring den växande kanalen:

-     Hur beter sig konsumenterna annorlunda online?

-     Vilka kategorier får en starkare eller svagare roll?

-     Hur ska man få kategorin att samspela mellan butik och online?

-     Hur ska man arbeta med sortiment, varuplacering och promotion?

-     Vilka krav ställer hemsidor och onlinebutiker på bild och textmaterial?

-     Vilka möjligheter finns för att utveckla kategorin tillsammans leverantör & handel

-     Finns det en verktygslåda som ger mig grundläggande tips och stöd i arbetet?

För vem passar utbildningen?

Personer som konkret arbetar med eller behöver djupare förståelse för Category Management i en omnichannel/online miljö exempelvis, kategorichefer, sortimentsutvecklare, KAM, produktchefer, brand managers men också digitala roller som vill öka sin förståelse för kund och kategori.

Nyckelkunskap /kompetensområden som kursen fokuserar på

•Senaste insikter och fakta

•Insikt om shoppers

•Gästföreläsningar

•Diskussionsstunder och tid för utbyte mellan deltagarna

•Teorigenomgångar

•Gruppövningar med konkreta uppgifter

•Genom övningar genomgång av en verktygslåda för CatMan i en omnikanal

Genomförande kursansvarig

Kursledare är Johan Kaij, senior advisor på Marketing Clinic och med över 15 års erfarenhet av kategoriutveckling.

Utöver utbildningar och konkret arbete inom kategori, koncept och erbjudandeutveckling för många leverantörer och kedjor, har han även en bakgrund med ett livslångt intresse för människans möte med det digitala, och arbetar omnikanal och konsekvenser inom retail & dagligvaror.

Johan är även ansvarig för vidareutbildningen inom CatMan, samt utbildningen CatMan online.

NÄSTA TILLFÄLLE

När: 13-14 oktober 2021

Tid: kl 09.30-15.30 (båda dagarna)

Var: Online (Teams)

Pris: 4995 SEK (exklusive moms)

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer om möten

Anmälan är bindande men platsen kan överlåtas

Agenda Catman Online: >>Agenda<<

<< Anmäl mig till utbildning här >>

”Med fokus på köpbeteende, kategorins roll och erbjudanden når utbildningen deltagare från olika delar av företagens organisation vilket gav en härlig dynamik i gruppdiskussionerna. Utbildningen har gett mig insikt och inspiration till behovet av att förbättra samarbetet i våra olika delar av organisationen som berör Online. ”

Tini Sunmark

Sortimentsansvarig Kalla- och Varma Drycker på Coop

MISSA INGET

Insikter och nytta direkt i din mejlbox

Som prenumerant på vårt nyhetsbrev får du inspiration, tips och verktyg som förenklar din vardag. Håll koll på aktuella händelser i dagligvarubranschen och få erbjudanden om utbildningar, seminarier och events.

Namn
Din e-post

Jag samtycker till att ECR Sverige behandlar personuppgifter om mig i enlighet med deras integritetspolicy.

ECR Sverige
Västra Järnvägsgatan 15, 12 tr
111 91 Stockholm

© 2017,  ECR Sverige