Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Category Management Online

Insatser i samband med COVID-19 


Utbrottet av COVID-19 innebär en del organisatoriska och driftrelaterade utmaningar för oss alla. Samtliga utbildningar detta år, 2020, kommer att hållas digitalt
.

Category Management Online

Dagligvaruhandeln i Sverige har nu fullt ut tagit steget online i och med att konsumenterna i allt högre grad söker sig till kanalen. 

Onlinekanalens andel är fortfarande ganska låg, men tillväxten är hög och kanalen växer sig allt starkare. Alla är överens om att online har stor potential och är ett viktigt tillväxtområde.

Kanalen ställer nya krav på kategoriarbetet och skapar nya intressanta möjligheter, samtidigt som den ställer nya krav på samarbetet mellan leverantör och handel. ECR Sveriges nya tvådagarsutbildning Category Management Online har tagits fram för att bringa klarhet i de frågeställningar som många i branschen har kring den växande kanalen:

-     Hur beter sig konsumenterna annorlunda online?

-      Vilka kategorier får en starkare eller svagare roll?

-      Hur ska man få kategorin att samspela mellan butik och online?

-      Hur ska man arbeta med sortiment, varuplacering och promotion?

-      Vilka krav ställer hemsidor och onlinebutiker på bild och textmaterial?

-      Vilka möjligheter finns egentligen för att utveckla kategorin – leverantör & handel tillsammans?

-      Finns det en verktygslåda som ger mig grundläggande tips om hur jag ska gå tillväga för att lyckas med           kategoriutveckling Online?

Målgrupp

Du som arbetar med kategoriutveckling online i ett leverantörsföretag eller inom handeln och vill öka din kompetens på området.

Upplägg och syfte

Du kommer att få med dig direkta lärdomar, verktyg och insikter att använda i ditt arbete. Övningar och gemensamt arbete sker i grupper där både leverantörer och handelsrepresentanter deltar. Du får lyssna till gästföreläsningar med konkreta ”case” och insikter från branschen, och en hel del tid ägnas åt diskussioner och erfarenhetsutbyte. Syftet med utbildningen är att bygga ökad kompetens och skapa en gemensam grund för starkare kategoritillväxt.

Utbildningen utvecklas och genomförs av Marketing Clinic.

Anmäl mig till utbildning här

Tid & Plats

När: 4-5 november 2020

Tid: kl 09.30-15.30

Pris: 4995 SEK (exklusive moms)

Var: Digitalt

Schema: Ladda ner kursinnehåll här

MISSA INGET

Insikter och nytta direkt i din mejlbox

Som prenumerant på vårt nyhetsbrev får du inspiration, tips och verktyg som förenklar din vardag. Håll koll på aktuella händelser i dagligvarubranschen och få erbjudanden om utbildningar, seminarier och events.

Namn
Din e-post

Jag samtycker till att ECR Sverige behandlar personuppgifter om mig i enlighet med deras integritetspolicy.

ECR Sverige
Västra Järnvägsgatan 15, 12 tr
111 91 Stockholm

© 2017,  ECR Sverige