ECR Sverige
13 Mar 2017 | Författare: Josephine Wibeck
En arbetsmodell för utvecklat samarbete mellan handel och leverantör
Konsumtionsvanor och köpbeteenden utvecklas allt snabbare, delvis till följd av förändrade förutsättningar i vår omgivning. Handel och leverantör i dagligvarubranschen behöver skapa en gemensam helhetssyn på konsument och shopper och utifrån detta utveckla kategoriplaner och shopper marketing-planer till gemensam nytta.
Konsument-och Shopperresan är en Best Practice-rapport från ECR som beskriver hur handel och leverantör kan samarbeta för att bättre tillgodose konsument-och shopperbehov och därmed göra bättre affärer. Den innehåller: En arbetsmodell som lägger ramen för ett utvecklat samarbete mellan handel och leverantör. En insiktsmodell som ger en helhetssyn på konsumenternas inköpsprocess En enkel process och planeringsverktyg som underlättar för handel och leverantörer att öka konsumentnytta och göra bättre affärer.
MISSA INGET
Som prenumerant på vårt nyhetsbrev får du inspiration, tips och verktyg som förenklar din vardag. Håll koll på aktuella händelser i dagligvarubranschen och få erbjudanden om utbildningar, seminarier och events.
© 2017, ECR Sverige