Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Category Management Fördjupningskurs

Category Management - Fördjupningskurs

En vidareutbildning i Category Management för dig som gått Grundkursen eller har fått motsvarande erfarenhet på annat sätt. Fokus ligger på hur man konkret arbetar med kategoriutveckling, och går från strategi till konkreta riktlinjer och åtgärder för sortiment, varuplacering och promotion. 
Kursen visar verktyg, exempel och metoder samt lägger stort fokus på gemensamma övningar för att erhålla kunskap direkt.

För vem passar utbildningen?

Vi tror du har 3+ års erfarenhet och har gått Grundkurs eller erhållit den typen av kunskap på annat sätt Roller på kedja/butik: arbetar idag som/vill utvecklas till: kategorichef, inköpare, space manager, kategoristrateg, eller motsvarande. 

Roller på leverantör: arbetar idag som eller vill utvecklas till category manager, produktchef, brand manager, space manager, trade marketing manager, customer marketing manager, KAM, säljchef och motsvarande roller.

Nyckelkunskap /kompetensområden som kursen fokuserar på 

• Kategorianalys: konsument, shopper, marknad, butik, lönsamhet 

• Kategorivision och strategi 

• Sortimentsutveckling: optimering, white spots, prispositioner 

• Varuplacering: grundläggande principer, stratogram, viktig att tänka på för planogramsutveckling. OBS!              Utökat fokus 2021! 

• Promotion: syfte och målbild, att välja rätt typ och stimuli, relevanta sambandsexpo samt sätt att mäta    promotion effekt

Genomförande kursansvarig

Kursledare är Johan Kaij, senior advisor på Marketing Clinic och med över 15 års erfarenhet av kategoriutveckling. 

Utöver utbildningar har han arbetat med konkret kategori, koncept och erbjudandeutveckling för många leverantörer och kedjor och har god erfarenhet av hur kategoriutveckling skapar konkreta resultat och nöjda kunder.

Johan är även ansvarig för grundutbildningen inom CatMan, samt utbildningen CatMan online. 

NÄSTA TILLFÄLLE

När: 9 10 november 2021 

Tid: 9.30 15.30 respektive dag 

Var: Online (Teams) 

Pris: 4495 kr (ex. moms) 

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer om möten Anmälan är bindande men platsen kan överlåtas

Agenda Category Management Online: >>Agenda<<

Anmälan Category Management Fördjupningsutbildning

Utbildningen ger insikt i möjligheten till kategoritillväxt om detaljist och leverantör samarbetar och arbetar efter en gemesam målbild för att utveckla kategorin.

Axel Hägerstrand

Inköp & Sortimentsutvecklare på Coop

Vill du veta mer? Hör av dig till Sandra Fjellström på ECR Sverige , sandra.fjellstrom@gs1.se ,  08-50 10 10 00

MISSA INGET

Insikter och nytta direkt i din mejlbox

Som prenumerant på vårt nyhetsbrev får du inspiration, tips och verktyg som förenklar din vardag. Håll koll på aktuella händelser i dagligvarubranschen och få erbjudanden om utbildningar, seminarier och events.

Namn
Din e-post

Jag samtycker till att ECR Sverige behandlar personuppgifter om mig i enlighet med deras integritetspolicy.

På gång
Tidsfönster
Publikationer 
Utbildningar

Genomförande kursansvarig

Kursledare är Johan Kaij, senior advisor på Marketing Clinic och med över 15 års erfarenhet av kategoriutveckling. 

Utöver utbildningar har han arbetat med konkret kategori, koncept och erbjudandeutveckling för många leverantörer och kedjor och har god erfarenhet av hur kategoriutveckling skapar konkreta resultat och nöjda kunder. 

Johan är även ansvarig för grundutbildningen inom CatMan, samt utbildningen CatMan online.

ECR Sverige
Västra Järnvägsgatan 15, 12 tr
111 91 Stockholm

© 2017,  ECR Sverige