Category Management Fördjupning

9 – 10 november 2021. Dag 1: 9.30 – 15.30, Dag 2: 9.00 – 15.30

ANMÄL DIG NU

Fördjupa dina kunskaper i Category Management

Under två dagar får du praktisk träning i metoder och verktyg för att identifiera tillväxtmöjligheter i en kategori. Tillsammans med övriga deltagare får du jobba med ett autentiskt case.

Utbildningen ger insikt i möjligheten tilll kategoritillväxt om detaljist och leverantör samarbetar och arbetar enligt en gemensam målbild för att utveckla kategorin.

Ämnesområden

  • Kategorianalys: konsument, shopper, marknad, butik, lönsamhet
  • Kategorivision och strategi
  • Sortimentsutveckling: optimering, white spots, prispositioner
  • Varuplacering: grundläggande principer, stratogram, viktig att tänka på för planogramsutveckling
  • Promotion: syfte och målbild, att välja rätt typ och stimuli, relevanta sambandsexpo, hur mäta och effektivisera

Målgrupp

  • 3+ års erfarenhet
  • Bör ha gått Grundkurs eller inhämtat den typen av kunskap på annat sätt
  • Roller på kedja/butik: arbetar idag som, eller vill utvecklas till: kategorichef, inköpare, space manager, kategoristrateg, eller motsvarande.
  • Roller på leverantör: arbetar idag som, eller vill utvecklas till category manager, produktchef, brand manager, space manager, trade marketing manager, customer marketing manager, KAM, säljchef och motsvarande roller

Information

Datum: 9-10 november
Dag 1: 9.30 – 15.30
Dag 2: 9.00 – 15.30
Pris: 4.495 SEK (exkl moms)
Plats: Digitalt
Agenda: Klicka här

Missa inget

Insikter och nytta direkt i din mailbox

Som prenumerant på vårt nyhetsbrev får du inspiration, tips och verktyg som förenklar din vardag. Håll koll på aktuella händelser i dagligvarubranschen och få erbjudanden om utbildningar, seminarier och events.

Jag samtycker till att ECR Sverige behandlar personuppgifter om mig i enlighet med deras integritetspolicy.