Att mäta leveransservice

Rekommendation för mätning av leveransservice – från producent till konsument

Rätt leveransservice är en funktion av faktorer som parterna i varuflödeskedjan kommit överens om och konsumenternas förväntningar. Genom att mäta och jämföra leveransservicen med det som överenskommits mellan aktörerna kan prioriteringar göras för åtgärder med sikte på kontinuerliga förbättringar.

Denna publikation innehåller förslag till mått för uppföljning av leveransservicen. Syftet är att etablera en gemensam utgångspunkt för parternas mätning, informationsutbyte, utvärdering av prestationer samt insatser för att möjliggöra rätt leveransservice. Rätt leveransservice är en funktion av mängd, tid och kvalitet. Att mäta leveransservice, som är en rekommendation, har tagits fram i nära samarbete mellan dagligvarubranschens olika representanter. Initiativtagare är ECR Sverige.

Missa inget

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Vårt nyhetsbrev ger dig inspiration, tips och verktyg. Håll koll på aktuella händelser i dagligvarubranschen och få erbjudanden om utbildningar, seminarier och event.

Jag samtycker till att ECR Sverige behandlar personuppgifter om mig i enlighet med deras integritetspolicy.